Wybór twarzy reklamy

Dla wielu osób szukających swojego szczęścia w modelingu lub aktorstwie, mimo niewątpliwych predyspozycji, droga na szczyt pozostaje zamknięta na wiele miesięcy, lat, lub na całe życie. Niektórzy zupełnie bez większego przekonania trafiają w środek zainteresowania medialnego i w przeciągu kilku miesięcy wykreowane zostają na gwiazdę. Po kilku miesiącach sławy i przemyślanego oszczędzania pieniędzy można żyć z takiej kariery resztę lat, nawet nie tworząc nic nowego, a chociażby występując w reklamie.

Dla innych, często bardziej uzdolnionych ludzi, droga na scenę jest długa i kręta, usiana odmowami, a możliwość udziału w reklamie ogranicza się do statystowania i to po udziale w castingu. Castingi wciąż przyciągają jednak ludzi z charakterem i talentem, które jednak nie mają innego wyjścia, jak próbować nawet krótki epizodów w reklamie, które nierzadko przyniosą większy zarobek niż cały etat w miejskim ośrodku kultury. Coraz częściej świat reklamy daje szansę na szybkie wybicie się gdzieś dalej. W reklamach telewizyjnych tak naprawdę istotny jest pierwszy plan. Oczywiście dopóki twórcy nie zechcą inaczej. W istocie do zaprezentowania spotu w telewizji z powodzeniem wystarczy sama grafika i odpowiedni tekst, przekazany we właściwy sposób. Przeważnie jednak do tego celu wykorzystuje się aktorów. Ci w większości reklam zapisują się do bazy, z której twórcy reklam tworzą grupę na castingi.

Niektórzy nie muszą nawet brać w nich udziału, ponieważ z góry przewidziana jest dla nich rola statysty. Ponieważ w reklamie wypowiada się kilka krótkich sloganów, do zaprezentowania całej treści zazwyczaj wystarcza jeden, dwóch aktorów, może rodzina spędzająca razem czas. Jeśli ktokolwiek więcej znajduje się na reklamie, będzie pełnił rolę statysty. I oczywiście zarobi tylko drobne pieniądze. Ale wciąż grupa ludzi udających się od castingu reklamowego do kolejnej agencji reklamowej w poszukiwaniu najmniejszej nawet przysłowiowej fuchy, jest wielka. Jednakże statystów z reguły nikt nigdy nie dostrzega.