Budżet na reklamę

Wielkie firmy nie boją się przeznaczać rok rocznie na swoje kampanie marketingowe nawet miliardów dolarów. Niestety nikt nie jest w stanie zabronić im właśnie takiego wydawania swoich zarobionych pieniędzy, ale wielu ludzi zastanawia się, jak mógłby wyglądać świat, gdyby globalne korporacje chociaż przez chwilę wolały zabawić się w światowego filantropa, zamiast gonić od telewizji do telewizji z kolejnymi, coraz droższymi i bardziej widowiskowymi reklamami.

Dzisiejsza reklama, by przykuwała uwagę, musi nie tylko być ciekawa i nowoczesna, ale przede wszystkim musi znajdować się w niej gwiazda. I jeśli ma to przynieść oczekiwany skutek, musi to być gwiazda światowego kalibru. Oczywiście nie ma osób bardziej rozpoznawalnych, niż globalne gwiazdy showbiznesu. A na szczycie tej piramidy stoją modelki, gwiazdy kina i telewizji, sportowcy oraz muzycy i znani artyści. Oni za udział w reklamie mogą liczyć nawet na wielomilionowe kontrakty. Dlatego w ostatnim czasie tak łatwo zauważyć można celebrytów nie tylko w serialach, ale także pomiędzy nimi. Od pierwszych lat funkcjonowania telewizji wiadomym było, że daje ona niesamowite możliwości podniesienia wyników sprzedaży poprzez aktywną promocję swoich produktów właśnie w tym medium. Natychmiast przed telewizorami zaroiło się od podekscytowanych widzów, którzy zakup telewizora traktowali jako prawdziwą rewolucję technologiczną swojego życia. Pierwsze programy, bez względu na swoją tematykę i wykonanie, zbierały przed odbiornikami wszystkich, którzy w tym czasie byli w domach.

A to nierzadko oznaczało w przypadku dużych krajów nawet kilkanaście milionów ludzi jednocześnie. Wszyscy oni tego samego dnia lub dzień później udają się do sklepu, muszą podejmować codzienne konsumenckie wybory. Aby więc zwiększyć swoje szanse na sprzedaż, producenci zaczęli reklamować swoją firmę w telewizji. Programy zaczęły być przerywane coraz dłuższymi blokami reklamowymi a telewizja umożliwiła wykorzystanie coraz ciekawszych środków perswazji do podniesienia skuteczności przekazu marketingowego i zwiększenie sprzedaży.