Animacje w reklamie

Przeważnie filmiki reklamowe emitowane w telewizji z powodzeniem dają się zaimplementować do silnika większości stron internetowych na świecie. Dzięki temu tworzenie jednego spotu reklamowego w formie wideo może posłużyć zarówno do promowania produktu w telewizji, jak i Internecie. Jednak te firmy, które stać na nieco więcej, wiedzą że internauci doskonale wiedzą, co leci w telewizji i od profesjonalnej firmy oczekują, że dla ich kanału dostępu przygotowane zostanie coś specjalnego.

W obu przypadkach bardzo ważna dla produkcji reklamy jest rola reżysera. On tak samo jak w filmach kinowych jest szefem całej ekipy i ostatecznie tylko jemu należą się brawa lub słowa krytyki za dzieło, które następnie zajmie piętnaście, trzydzieści lub sześćdziesiąt sekund w telewizji. Niektórzy reżyserzy znani ze świata kina regularnie sprzedają swoje usługi wielkim agencjom, uzyskując za jeden dzień zdjęciowy nawet kilka milionów dolarów. Czyni to ich zawód i satysfakcjonującym, i jeszcze bardziej dochodowym.Okazuje się dzisiaj, że coraz lepiej na ludzi siedzących przed telewizorem dociera animacja. Coś, co jeszcze do niedawna zarezerwowane bywało głównie dla dzieci i młodzież, za sprawą animowanych bajek trafiających do dorosłych, stało się interesujące i dla starszych. Dzięki temu możliwe jest stworzenie bardzo dobrego przekazu reklamowego bez wydawania środków na rozbuchaną ekipę filmową.

Reżyser, scenarzysta, aktorzy i statyści, dźwiękowcy, operatorzy, monterzy, cała obsługa planu – to niesamowite koszty, które spadają na barki reklamodawcy. A wykorzystanie animacji w reklamie pozwala znacznie oszczędzić i daje tez niemałe możliwości. W świecie nowoczesnej grafiki nie ma żadnych ograniczeń, więc wykonać można nawet najbardziej szalony i karkołomny pomysł reklamowy. Jednocześnie zaoszczędzone środki wydać można na dodatkowe interaktywne gry w sieci i bardzo znane głosy, które dubbingowałyby całą serię krótkich i zabawnych animacji. To świetny i nowoczesny sposób na przykucie uwagi widza.