Agencja i kampanie reklamowe

Coraz częściej mówi się o tym, że ludzie podczas zakupów nie zwracają do końca uwagi na to, jakiego dokonali wyboru. Szczególnie w kwestiach żywieniowych, naturalnie i rozsądnie jedzące do tej pory kraje zaczęły przejmować nawyki zachodnich krajów, które nie przywiązują uwagi do tego, jaką żywność spożywają. Niestety specjaliści zgadzają się w tym, że wina leży zarówno wśród ludzi, którzy są głusi na edukację i za nic mają coraz głośniejsze postulaty zdrowego jedzenia, ale także reklamodawcy, którzy wydają fortuny na zwiększenie sprzedaży rzeczy na ogół wielokrotnie przetworzonych.

Ilość konserwantów we współczesnych wyrobach żywieniowych przekracza wszelkie rozsądne normy, ale ludzie nie czytają niestety etykietek. Tymczasem zgodnie z prawem znajdować musi się na nich prawie wszystko, co powie nam, jak dobry lub zły jest to pokarm. Niestety aby czytać etykietki produktów, trzeba jeszcze posiadać wiedzę w zakresie tego, co oznaczają różne symbole i znaki oraz skróty, którymi producenci sygnalizują nam bardzo istotne fakty. Bardzo rzadko do uzyskania wysokiego wzrostu sprzedaży wystarczy reklama kilkudniowa, pokazywana w określonym bloku, która nie będzie powtarzana w innych kanałach dostępu. Szczególnie jeśli mówimy o branżach, w których trwa ostra konkurencja. Tam obecność w telewizji jest po prostu niezbędna. Nawet jeśli reklamy nie miałyby przynieść wielkiego wzrostu, to produkuje się je po to, by nie pozostać w tyle za konkurencją. Ta bowiem na pewno nie przestanie produkować nowych klipów i spotów, więc pozostanie bez obecności w telewizji będzie kosztowało. Jednocześnie coraz częściej stawia się na prawdziwe kampanie, złożone z całego szeregu powiązanych ze sobą akcji marketingowych.

Tworzy się reklamę tak charakterystyczną, że na bazie jednego bohatera lub frazy zbudować można skuteczny przekaz także w radio, prasie i Internecie. A w perspektywie miesięcy oprzeć można będzie na nim także inne działania marketingowe i promocyjne, jak produkcję maskotek czy koszulek i innych ciekawych akcesoriów.